Dat je met Google AdSense op je website geld kan verdienen, dat weet iedereen ondertussen wel. Hoe je dat het best doet is voor de meeste onder ons wat minder duidelijk. Met vallen en opstaan slagen velen erin hier een mooie verdienste aan over te houden. Zowel privé personen, verenigingen als private bedrijven.

AdSense werkt met het principe van contextuele advertenties. De advertenties die getoond worden komen overeen met de inhoud van je site. Er wordt dus reclame getoond die aanleunt bij het onderwerp waarover je web pagina, of de zoekopdracht van de bezoeker, gaat.

Een doorsnee blogger zal zich hier geen zorgen over maken, maar voor een onderneming kan dit wel vervelend zijn. Je wil immers niet dat de bezoekers van jou site (en dus ook jou potentiële klanten) advertenties te zien krijgen van je (grootste) concurrenten. Je laat jou klanten toch niet wegpikken voor een paar cent? Of toch?

Misschien ken ik er ook niets van hé. Misschien maakt een klant die (in dit geval) op zoek is naar het goedkoopste tarief (toch) niet deel uit van de door hun opgestelde doelgroep? Misschien dachten ze dat ze er maar beter iets aan kunnen verdienen dan helemaal niets. Want als die klant niet deel uitmaakt van hun doelgroep, dan gaat die het toch op een ander zoeken. Of zouden ze dat nu echt wel vergeten zijn?

‘t Zou belachelijk zijn. Niet?

2 Replies to “Filter voor concurrende advertenties: wat is dat?”

  • Als ze er niet veel aan zouden verdienen, dan is het nog belachelijker dat ze de concurrerende advertenties er niet uitfilteren. Ik denk dat je de verdiensten van een site met enkele duizenden hits per dag niet mag onderschatten. Op Skynet.be gebruiken ze het ook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.