Vorige week heb ik I-Talk Classic aangevraagd om mijn dure Discovery line te vervangen. Voor enkele eurocent minder kan je heel wat meer bellen tegen heel wat voordeligere tarieven.

Vandaag (zes dagen later) kreeg ik de email met alle gegevens in mijn mailbox. Even de webinstaller downloaden, en installeren maar. Tot je op het punt komt dat je een paswoord moet ingeven gaat alles goed. Dat paswoord moet je gaan “halen” via je e-services account. Allemaal goed en wel, als het werkte, maar ik krijg steeds de boodschap “Deze dienst is momenteel niet beschikbaar, probeer het later opnieuw.” En daar krijg ik zo hard het schijt van. Als ik iets aanvraag, dan moet dat werken en liefst van de eerste keer.

Het is allemaal niet moeilijk, alles wijst zichzelf uit en alles is prima verstaanbaar. Alleen heb je dat stom paswoord nodig om I-Talk te kunnen gebruiken.

Geen probleem denk je dan, dan bel je toch gewoon de klantendienst. Tegen € 0,45 per minuut. Fuck you!

4 Replies to “Belgacom I-Talk”

  • Hoe zijn je ervaringen met I-talk?

    Geen wegval, echo’s, delay, andere partij hoort U slecht?

    maw beter dan andere VOIP oplossingen

    Geert

  • Na alle miserie die ik gehad heb om alles geïnstalleerd te krijgen (http://www.golb.be/belgacom-i-talk-het-werkt-nu-echt/), heb ik niets meer te klagen. De gesprekken klinken heel natuurlijk en normaal. Geen echo’s, haperingen of dergelijke.

    Ik moet wel zeggen dat het pagen (of hoe noemt dat eigenlijk) nogal lang duurt voordat de telefoon werkelijk rinkelt. Wanneer ik met mijn gsm bel naar mijn eigen VOIP nummer, dan hoor ik drie of vier keer de toon dat de telefoon overgaat, voordat hij werkelijk begint te rinkelen. Als je je dan bedenkt dat veel mensen neerleggen na 5 of 6 tonen, om zogezegd de voicemail te vermijden, dan heb je niet veel tijd meer om je telefoon op te nemen.

    De voicemail heb ik trouwens laten uitschakelen. Wat een hatelijk ding is dat!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.