‘t Is weer de Huisdokter op Vijf TV. Mensen die hun huis niet verkocht krijgen. Om te weten wat er scheelt laten ze een paar potentiële kopers hun gedacht zeggen over het interieur.

Man man man, wat een onzin kramen die mensen eruit. Ja dat behang vind ik niet mooi, en die deur heeft een verkeerde kleur, en wat een lelijke verf en oh neen, die gordijnen jakkes. Ah bah en die zetel, dat juist een bank uit een goedkope bistro…

Dat zijn toch allemaal dingen die je kan veranderen, en die je meestal niet mee koopt met het huis. Ok, ja de deuren en het behang zullen er nog zijn, maar de zetels en de gordijnen zijn meestal weg. De eerste die tegen mij zegt: ja we hebben dat huis gekocht omdat het behang zo mooi was, die krijgt kletsen.

Je moest eens weten wat ik allemaal aan mijn huis heb veranderd nadat ik het gekocht heb. Uren ben ik bezig geweest met het afstomen van het behang. Alle deuren zijn uitgebroken geweest, geverfd en opnieuw geplaatst. De vloer is vervangen. Het enige wat er eigenlijk goed was aan mijn huis, was de structuur. De vier muren en het dak. De rest pas je toch aan naar je eigen smaak.

Als er veel werk is aan het huis, dan pas je je biedprijs daarop aan, en is het dan nog te duur, dan koop je het niet. Maar ga a.u.b. niet liggen zeveren over de kleur van een deur.

2 Replies to “De Huisdokter 2”

  • Maar wat is de vraag die gesteld wordt aan de mensen die het huis bezoeken om hun mening te geven?
    – Wat vind je van dit huis als je zou op zoek zijn om iets te kopen?
    of
    – Wat vind je van dit interieur?

  • Hét antwoord op uw vraag zou de kwaliteit van het programma kunnen onderstrepen.

    Een appartement wel of niet kopen omdat er geen eettafel in staat is mijn inziens dom. Maar ja dat ik ook marketing hé.

    Persoonlijk zou ik liever naar een huis of appartement gaan kijken dat leeg is. Dan zie je tenminste dat ze geen vochtplekken verstoppen achter meubels of zo…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.