Mensen kunnen tegenwoordig niet meer veel verdragen. Je kan het niet bedenken of ze roepen er een dag voor uit of voeren er online actie tegen. Zelfs de Kerstman ontkomt er niet aan. Geen enkel feest is zo fel gecommercialiseerd dan Kerstmis. De Kerstman is een samenraapsel van figuren uit verschillende culturen en dankt zijn rood pakje aan een marketing-boy van Coca Cola

hier kan je nog wat meer uitleg vinden.

Maar waar waren we gebleven? Ah Ja!
Het zal u ook al we opgevallen zijn dat er in elke straat tientallen Kerstmannen proberen om langs een raam binnen te klauteren. En het blijft bij proberen, want als je ‘s avonds terug langs die straten rijdt, hangen die Kerstmannen daar nog.

Dat moet ook een Gentse jongen zijn opgevallen. Hij start de actie “Weg met de gevel Kerstman”.
http://www.wegmetdegevelkerstman.be/

De actie loopt blijkbaar al van vorig jaar, wat niet wegneemt dat er ondertussen al meer dan 4000 mensen de petitie getekend hebben.

Stem voor een gevelklevendekerstman-vrije straat!

Veel zal het dit jaar niet meer uitmaken, want Kerstmis is al voorbij. Misschien voor volgend jaar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.