Hello Proximus – Monitor Uw Data Volume

Sinds enkele dagen is er een applicatie te vinden in de Android Market: “Hello Proximus”.
Die applicatie geeft Proximus gebruikers met een Android toestel de mogelijkheid om hun gebruikte data volume in het oog te houden.

Het werkt voor zowel binnenlands als roaming dataverkeer, en biedt de mogelijkheid om alle dataconnecties te sluiten zodat je er zeker van bent dat je niet toevallig online gaat.

Voorlopig is dit de enige info die ik erover op de Proximus website kan vinden (blijkbaar alleen in het Engels):
http://ict.belgacom.be/en/mobileapps/help.html

Je kan het programma installeren via de Market op je Android GSM, door te zoeken naar “Hello Proximus”.

Mobile Vikings beschikte al eerder over zulke applicatie (Mobile Vikings for Android) en is te vinden door te zoeken op “Mobile Vikings”.

Golb

View Comments

  • Deze app lijkt ook niet te werken op men HTC Magic...
    Ik zie nergens een data verbruik staan, enkel een begin datum en een eind datum, maar deze kloppen ook al niet met de huidige datum ...

    Vreemd ...

  • Begin en einddatum zijn de begindatum van je factuur en de datum van de laatste update van je data verbruik.

    Je bent toch klant bij Proximus hé? :-)

  • Yup, app zegt ook iets van 4 Min which is 0% of your 600 min bundle ... Bij mijn weten heb ik maar 125 minuten inbegrepen bel tegoed. En ik heb een 500mb bizz data abo ...

  • Hallo, mijn vraag is wat als je 3G data over hebt , ik heb een abonnement bij proximus op internet on gsm van 200mb per maand en heb op mijn HTC de app hello proximus geinstalleerd , het geeft perfect aan wat je data verbruik is , nu is mijn 1ste maand bijna om en heb 80mb verbruikt wat gebeurt er met de 120mb die ik niet verbruikt heb, word deze mee overgezet naar de volgende maand? of ben je het niet gebruikt volume kwijt.

    • De resterende MB's zijn helaas niet overdraagbaar naar de volgende maand. Je bent ze dus kwijt.

  • Hallo,nog een vraagje, ik vertrek op 15/05/2010 voor 3 weken naar het buitenland , graag had ik daar kunnen beschikken over het 3G netwerk, voor hoofdzaakelijk mijn e-mail te gebruiken en of en toe google te gebruiken, heb vernomen dat het eventueel mogelijk is om dit te doen via vodafone mobile internet , is dit in samenwerking met proximus , en moet mijn apn veranderd worden? graag had ik wat meer info omtrend deze formules

    Grt Peter

  • hallo, mijn vraag is de volgende ik heb mommenteel een 100mb internet on gsm paketje op mijn smartphone genomen bij proximus nu lijkt het wel dat het 3G data verbruik zeer snel kan oplopen, ik gebruik mijn 3G verbinding enkel als er geen WiFi verbinding mogelijk is , en dit enkel voor e-mail,facebook,en web-browsing,video of muziek opload gebruik ik zelden , toch heb ik op 7 dagen tijd 53 mb verbruikt , is dit normaal ? ook blijkt dat de app die instaleerde hello proximus , niet normaal te werken deze geeft aan dat er reeds 13 min over mijn limiet is verbruikt en geeft daarbij nog steeds de datum voor de maand maart aan ?
    wat raad u mij aan , veranderen naar 200mb of 500mb ?

  • Peter, ik denk dat best eens naar de klantendienst belt. Je haalt megabytes en minuten door elkaar. Ofwel heb je een volume based bundel ofwel een time based bundel. Het kan zijn dat je 53 mb verbruikt hebt omdat het verbruik afgrond wordt op 100 KB. 10 connecties van 10 KB zijn dan niet 100 KB, maar 1 MB.

  • ok,sorry voor de onduidelijkheid maar ik wil dit toch even rechtzetten,ik heb een abonnement bij proximus anytime20,met daar aan gekoppelt internet on gsm favorite comfort 100mb, twee dagen geleden ben ik overgeschakeld naar internet on gsm favorite 200mb.
    ik heb de applicatie hello proximus geinstalleerd via de android market, de eerste maand werd het data verbruik perfect weergegeven maar sinds een week geleden, werkt deze app niet meer onder data usage word er aangegeven from mon mar 22 until mon mar 29
    charged on actual usage 13 min. enig idee hoe dit komt ? en waarom word mijn 200mb bundel niet weergegeven ? ik zie op deze app dan ook geen mogelijkheid om deze te resetten of in te stellen, heb reeds gebelt naar de klantendienst van proximus nr 6000, maar de operator, kende deze applicatie hello proximus zelfs niet, raar toch
    en heeft mij dus ook niet kunnen helpen.

    Mvg Peter Vernelen

1 2 3

Recent Posts

To Do List For 2024

Porting the Autmatic Magnetic Loop Tuner project to the Teensy 4.0 platform Building a Nano…

4 months ago

Klein Gelukske – Opinel 9

In de kringloopwinkel een spiksplinternieuwe Opinel 9 vinden, met het originele antidiefstal stripje er nog…

11 months ago

Z-Match – Soldering It All Together

Now that the two toroids are prepared, and everything is already mounted into the enclosure…

1 year ago

Z-Match – Winding Toroid T2

The project descibes to use a FT37-43 toroid. This toroid is manufactured by Amidon. I'm…

1 year ago

Z-Match – Winding Toroid T1

Green wire, 5 turns Start with the green wire. In the parts list it is…

1 year ago

Z Match – Preparing The Enclosure

The original design features the Radio-Shack P/N 270-233 box, wich measures 5" 1/16 x 2"…

1 year ago