Sinds enkele dagen is er een applicatie te vinden in de Android Market: “Hello Proximus”.
Die applicatie geeft Proximus gebruikers met een Android toestel de mogelijkheid om hun gebruikte data volume in het oog te houden.

Het werkt voor zowel binnenlands als roaming dataverkeer, en biedt de mogelijkheid om alle dataconnecties te sluiten zodat je er zeker van bent dat je niet toevallig online gaat.

Voorlopig is dit de enige info die ik erover op de Proximus website kan vinden (blijkbaar alleen in het Engels):
http://ict.belgacom.be/en/mobileapps/help.html

Je kan het programma installeren via de Market op je Android GSM, door te zoeken naar “Hello Proximus”.

Mobile Vikings beschikte al eerder over zulke applicatie (Mobile Vikings for Android) en is te vinden door te zoeken op “Mobile Vikings”.

24 Replies to “Hello Proximus – Monitor Uw Data Volume”

  • Deze app lijkt ook niet te werken op men HTC Magic…
    Ik zie nergens een data verbruik staan, enkel een begin datum en een eind datum, maar deze kloppen ook al niet met de huidige datum …

    Vreemd …

  • Begin en einddatum zijn de begindatum van je factuur en de datum van de laatste update van je data verbruik.

    Je bent toch klant bij Proximus hé? 🙂

  • Yup, app zegt ook iets van 4 Min which is 0% of your 600 min bundle … Bij mijn weten heb ik maar 125 minuten inbegrepen bel tegoed. En ik heb een 500mb bizz data abo …

  • Hallo, mijn vraag is wat als je 3G data over hebt , ik heb een abonnement bij proximus op internet on gsm van 200mb per maand en heb op mijn HTC de app hello proximus geinstalleerd , het geeft perfect aan wat je data verbruik is , nu is mijn 1ste maand bijna om en heb 80mb verbruikt wat gebeurt er met de 120mb die ik niet verbruikt heb, word deze mee overgezet naar de volgende maand? of ben je het niet gebruikt volume kwijt.

  • De resterende MB’s zijn helaas niet overdraagbaar naar de volgende maand. Je bent ze dus kwijt.

  • Hallo,nog een vraagje, ik vertrek op 15/05/2010 voor 3 weken naar het buitenland , graag had ik daar kunnen beschikken over het 3G netwerk, voor hoofdzaakelijk mijn e-mail te gebruiken en of en toe google te gebruiken, heb vernomen dat het eventueel mogelijk is om dit te doen via vodafone mobile internet , is dit in samenwerking met proximus , en moet mijn apn veranderd worden? graag had ik wat meer info omtrend deze formules

    Grt Peter

  • hallo, mijn vraag is de volgende ik heb mommenteel een 100mb internet on gsm paketje op mijn smartphone genomen bij proximus nu lijkt het wel dat het 3G data verbruik zeer snel kan oplopen, ik gebruik mijn 3G verbinding enkel als er geen WiFi verbinding mogelijk is , en dit enkel voor e-mail,facebook,en web-browsing,video of muziek opload gebruik ik zelden , toch heb ik op 7 dagen tijd 53 mb verbruikt , is dit normaal ? ook blijkt dat de app die instaleerde hello proximus , niet normaal te werken deze geeft aan dat er reeds 13 min over mijn limiet is verbruikt en geeft daarbij nog steeds de datum voor de maand maart aan ?
    wat raad u mij aan , veranderen naar 200mb of 500mb ?

  • Peter, ik denk dat best eens naar de klantendienst belt. Je haalt megabytes en minuten door elkaar. Ofwel heb je een volume based bundel ofwel een time based bundel. Het kan zijn dat je 53 mb verbruikt hebt omdat het verbruik afgrond wordt op 100 KB. 10 connecties van 10 KB zijn dan niet 100 KB, maar 1 MB.

  • ok,sorry voor de onduidelijkheid maar ik wil dit toch even rechtzetten,ik heb een abonnement bij proximus anytime20,met daar aan gekoppelt internet on gsm favorite comfort 100mb, twee dagen geleden ben ik overgeschakeld naar internet on gsm favorite 200mb.
    ik heb de applicatie hello proximus geinstalleerd via de android market, de eerste maand werd het data verbruik perfect weergegeven maar sinds een week geleden, werkt deze app niet meer onder data usage word er aangegeven from mon mar 22 until mon mar 29
    charged on actual usage 13 min. enig idee hoe dit komt ? en waarom word mijn 200mb bundel niet weergegeven ? ik zie op deze app dan ook geen mogelijkheid om deze te resetten of in te stellen, heb reeds gebelt naar de klantendienst van proximus nr 6000, maar de operator, kende deze applicatie hello proximus zelfs niet, raar toch
    en heeft mij dus ook niet kunnen helpen.

    Mvg Peter Vernelen

  • Hoi,
    mijn vraag is de volgende; kan het zijn dat de hello proximus-app niet werkt op de htc legend (die android 2.1 gebruikt)? Ik vind er bitter weinig over, en de klanentdienst is blijkbaar ook niet echt op de hoogte. Of duurt het misschien enkele dagen vooraleer proximus de data vrijgeeft ofzo?

    Ik heb drie dagen geleden een HTC Legend gekocht, en daarbij van BASE ( met 500mb internet abo) geswitched naar Proximus (vanwege de bitterslechte ontvangst). Mobiel internet is wel aanzienlijk duurder bij Proximus, dus heb ik de momenteel lopende promo van 4,99 voor 100mb per maand genomen. Zou dit voldoende zijn of toch beter de 200mb? Ik heb momenteel geen idee wat de Legend aan internet verbruikt zonder de helle proxi-app. Bij base tetherde ik mijn (niet-smartphone) gsm met laptop, maar dit zal niet meer nodig zijn dankzij de legend, maar zou 100mb web browsen, facebook e.d. en af en toe google maps dekken?

    vriendelijke groet

    Tom

  • Ik verbruik per maand tussen de 200 en 500 MB. Ik moet er wel bij vertellen dat ik op niets kijk. Applicaties update ik wanneer ik zie dat er een nieuwere versie is, ik wacht niet tot ik binnen het bereik van een WiFi netwerk ben. Mail, RSS, gTalk draait constant. Links uit Twitter worden zonder na te denken bekeken.

    Moest ik hier allemaal op letten zou ik misschien wel toekomen met 100 MB.

  • hoi, vraagje als je van packet veranderd bv: van internet on gsm favorit 200mb, naar internet on gsm intense 500mb hoe lang duurt het dan meestal voor de hello proximus app dit aangeeft , had een favorit 200mb packet, maar ben overgeschakeld naar intense 500mb , de app geeft nog steeds mijn 200mb bundel aan,

    vraag2: ik moet binnenkort voor 3 weken naar het buitenland(spanje) graag had ik daar ook van 3g ontvangst kunnen genieten, ik heb de prijsen van proximus/vodafone even bekeken , en vind deze wel erg duur, 25 euro voor 50mb of 5uur voor 35 euro, 500mb kost meer dan 90 euro, wat raad u mij aan ?

    met veel dank , Peter

  • 1) Peter log eens in op uw myProximus account (www.proximus.be) e-Services. En kijk eens of je bundel daar al actief is.

    2) Data in het buitenland is een dure grap. Je kan best je data uitzetten en af en toe eens een WiFi (hot)spot opzoeken. Net zoals hier in België zullen er op jou vakantie bestemming genoeg gratis WiFi connectie punten te vinden zijn. Misschien zelfs in je hotel.

  • Dank u , voor de snelle reactie, heb even gekeken op mijn e-services,en daar is de intense 500mb bundel actief, de hello proximus app, geeft echter nog steeds mijn 200mb bundel aan

    Grt, Peter

  • Hallo, registreerd deze app ook je 3G verbruik in het buitenland/roaming (spanje)

  • Hallo nog een vraagje gisteren gaf de app nog keurig mijn verbruik aan 21,60mb van mijn 500mb mijn bundel word hernieuwd telkens de 10de van de maand, nu blijkt dat sinds vandaag dit niet meer word weergegeven en nu plots aangeeft (chargeed on actual usage 770 minuten)?? met proximus gebelt en alles blijkt in orde, is het mogelijk dat deze app niet meer werkt of te maken heeft met een bug ?

    mvg Peter.

  • Hello proximus app ( no traffic information available,please try again later ) geeft dit aan vanaf 15u ??

  • deze app werkt totaal niet op mijn iphone ik weet noet goe het komt maar ik kan dan ook nergens mijn verbuik zien heeft iemand tips om deze app van proximus toch te doen werken?

  • Hello Proximus werkt ook niet op mijn Xperia X10 Mini Pro. Niemand weet waarom en ik vind er ook nergens iets over.
    Mijn vriendin heeft net hetzelfde toestel en ook daar noppes.
    De klantendienst van Proximus heeft er (na 2u bellen) een ‘dossier’ over geopend. Ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen, maar na een week hoor ik nog steeds niets.
    Leuk zo’n applicatie die net voor jouw toestel niet blijkt te werken. 🙁

  • Je kan je verbruik ook steeds checken via m.skynet.be en dan in te loggen via het tabje e-services. Dat is een web applicatie en zou moeten werken op alle toestellen met een iets of wat deftige browser.

  • Gooi dat Proximus Hello (werkt heel slecht, in elkaar gebokst door amateurs) ding eraf en installeer 3G-Watchdog. Stukken beter!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.