Na veel proberen is het gisteren eindelijk gelukt om een paswoord te generen voor I-Talk. De rest van de installatie verliep vlot (twee keer op ok klikken).

Daarna moest je nog even naar 1955# bellen om aan te geven dat alles goed is geïnstalleerd en dat je overschakelt van PSTN naar I-Talk. Maar met welke telefoon moet je nu 1955# bellen (of 1955 zoals de installer het aangeeft, leuk hé tegenstrijdige informatie)? Och, ik probeer het gewoon met alle twee.

Als ik met mijn I-Talk telefoon 1955# ingeef krijg ik te horen dat mijn oproep niet toegelaten is. Met mijn PSTN telefoon vertelt de Belgacom stem mij dat het nummer niet in gebruik is. Ik kan nu wel bellen met mijn I-Talk telefoon, maar wanneer ik naar mijn vast nummer bel, dan rinkelt nog steeds mijn PSTN telefoon.

Zal ik dan toch die betalende klantendienst moeten bellen? Neen, ik denk er (nog) niet aan! Ik bel naar het 0800 nummer.

Krijg ik daar een toffe madam aan de lijn, die even bevestigd dat alles correct is ingegeven in het systeem en dat ik normaal gezien I-Talk zou moeten kunnen gebruiken. Ja, hallo! Ik bel u met mijn I-Talk telefoon, ik kan alleen geen oproepen ontvangen. -Ah, ja meneer, de activatie door de klant is nog niet gebeurt, u moet het nummer 1955 bellen.
*Ja ik weet het, maar dat werkt niet, niet met I-Talk en niet met PSTN
-Ja, zolang dat niet gebeurt is, kan u geen oproepen ontvangen.
*Kunt gij mij dat even fixen? (heel lief kijken, alleen zien ze dat niet door een gewone telefoon).
-Neen, maar u kan naar het volgende nummer bellen: nul negen nul nul …
*Dat betalend 0900 nummer… tsss moet ik nog gaan betalen voor iets wat niet werkt…
-Sorry meneer, maar ik kan u niet doorverbinden want die dienst werkt enkel tussen 8 en half 5.

Grrrrr! Tussen 8 en half 5 zit ik dus ook op kantoor… Met de gsm is een 0900 nummer nog duurder! We zullen eens zien wat dat gaat geven.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.